Jelita i układ trawienny

Jelita są naszym drugim po mózgu centrum dowodzenia. Poprzez nerw błędny ponad 90% informacji płynie od jelit do mózgu, a odwrotnie tylko 10%. W jelitach jest 100 milionów neuronów, czyli więcej niż w obwodowym układzie nerwowym. 80% odporności znajduje się w jelitach. Chorujesz na choroby autoimmunologiczne, miałeś długotrwały stres, brałeś antybiotyki, używki, leki przeciwbólowe, masz problemy ze skórą, z układem trawiennym, a może ciągle się przeziębiasz lub masz depresję? Zadbaj o swoje jelita, pomogę Ci w tym. Umów się na konsultację.

Jelita i układ trawienny

Pyszna granola z kaszy gryczanej 02.11.2017

Pyszna granola z kaszy gryczanej - przeciwzapalna, chrupiąca i aromatyczna. Nie podnosi poziomu cukru we krwi. Z cynamonem, orzechami i kokosem.

Protokół Hasimoto – wywiad z dr Izabellą Wentz 15.10.2017

Rozmowa o Hashimoto z dr. Izabellą Wentz o tym czy trzeba brać suplementy i warto stosować protokół jodowy oraz dlaczego jej protokoły powinny działać?

Ciasto czekoladowe z batatów – brownie w wersji wege i Paleo 05.07.2017

Brownie - czekoladowe ciasto z batatów w wersji Paleo i wege. Nie zawiera zbóż i jajek. Jest łatwe do zrobienia. Dobre przy nietolerancjach.

Masło klarowane – ghee, 8 powodów dlaczego powinno być obecne w zdrowej diecie? 17.09.2016

8 właściwości masła klarowanego - ghee. Dlaczego jest niezbędne w zdrowej diecie i jak je zrobić w domu?

Ciasto marchewkowo-gryczane – bez gluten, bez mleka i bez jajek 05.08.2016

Ciasto marchewkowo-gryczane w diecie eliminacyjnej, chorobach autoimmunologicznych, bez pszenicy, dobre węglowodany, dobre tłuszcze.

Stres, tarczyca i nadnercza. Co je łączy? 11.04.2016

Stres może powodować wyczerpanie nadnerczy i choroby autoimmunologiczne, w tym Hashimoto. Jak go rozpoznać i jak sobie z nim radzić?

Jak antybiotyki wpływają na Twoje jelita 19.12.2015

Antybiotyki a zdrowie jelit. Nieszczelne jelita prowadzą do dysbiozy, mogą powodować choroby autoimmunologiczne. Kuracje wspomagające jelita.

Karczochy po włosku. Przepis mojej przyjaciółki. 30.04.2015

Karczochy po włosku. Zdrowe, odżywcze warzywo. Dieta paleo. Dieta anty aging. Dieta w Hashimoto.

Wzmacniająca i regenerująca potrawa z ryżu – skuteczne oczyszczenie i odżywienie – alternatywa dla rosołu. 25.01.2015

Wzmacniająca, regenerująca, lekkostrawna potrawa z ryżu. Oczyszcza, odżywia - jest alternatywą dla rosołu.

Detoks i oczyszczające smoothie cytrusowo-imbirowe. 04.01.2015

Postanowienia noworoczne, jak myć owoce i warzywa, detoks i odżywienie w jednym przepisie, dobre w Hashimoto.

Co zamiast jajek? 13.12.2014

Co użyć zamiast jajek. Lista zastępników wg ich właściwości w formie "ściągawki na lodówkę". Dieta eliminacyjna, dieta Hashimoto, dieta wegańska.

Prosty (prawie) angielski obiad – łosoś w werbenie. 01.08.2014

Ostatnio porządkowałam zdjęcia z mojej ubiegłorocznej wyprawy do Londynu. Lubię to wielokulturowe miasto, pełne kolorów i smaków. Nawet tam są miejsca, gdzie można poczuć ducha slow life.

Nie spiesz się. Pozwól urosnąć sałacie, a potem zjedz ją powoli. 21.07.2014

Ekologiczne warzywa, dlaczego to warzywne. Co zawiera sałata. Chemia w jedzeniu.

Chrupiąca zdrowa panierka z pestek i siemienia lnianego 10.07.2014

Wspaniale i bardzo polsko smakuje ugotowany kalafior czy młoda żółta fasolka z podsmażoną bułką tartą. Panierowane kwiaty cukinii mają włoską nutę i też smakują wybornie. Ale co zrobić, gdy nie jemy glutenu?

Kokosowy pudding chia z kwaskową nutą 22.06.2014

Czasami, będąc na swojej eliminacyjnej diecie, brakuje mi smaków dzieciństwa. Kiedy byłam mała, podglądałam często mamę krzątającą się w kuchni. Na moje prośby wyczarowywała mleczne desery pachnące wanilią.

Sezon ogórkowy w pełni 18.06.2014

Ogórek należy do najbardziej popularnych warzyw na świecie. Pochodzi z Indii, gdzie był uprawiany już ponad 3 000 lat temu.

A na deser – maniok 30.05.2014

Na poprawę nastroju polecam kolorową przekąskę na bazie manioku, czekoladowo - truskawkową lub z zielonej herbaty! Kakao zaliczane do superfoods jest jednym z najbardziej kompletnych produktów.

Gra w zielone 14.05.2014

Garść rukoli, garć roszponki, duża pomarańcza i kilka listków pietruszki z okiennego ogródka - razem to duża dawka witaminy C, która, jak wiadomo, jest silnym antyoksydantem - chroni więc przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, nadtlenków lipidowych oraz innych związków toksycznych.

Szarlotka w wersji jaglanej 04.05.2014

Kasza jaglana stanowi bardzo dobre źródło energii. Zawiera 10% białka i krzemionkę, która ma leczniczy wpływ na stawy, korzystnie wpływa na wyglad skóry i paznokci.

Zapisz się do mojego newslettera

i bądź na bieżąco