Kod Równowagi - poznaj 6 sposobów na redukcję stresu

Blog

6 sposobów redukcji stresu

12.10.2020

Redukcja stresu sprzyja zachowaniu dobrego zdrowia. Prawie 80% przypadków zapalenia tarczycy Hashimoto ściśle wiąże się ze stresem emocjonalnym. Z mojej praktyki wynika, że te statystyki są nawet większe. Stres jest też jednym z czynników hamujących pracę tarczycy. Wywołuje zaburzenia systemu immunologicznego, dlatego zdolność do walki z patogenami jest ograniczona. Pod wpływem nadmiernego, długotrwałego stresu szybciej się starzejemy.  Zapoznaj się z prostymi technikami redukcji stresu.

Wielozadaniowość versus jedno, dwuzadaniowość

Nierealne deadline-y w pracy i oczekiwana od nas wielozadaniowość również mogą przyczyniać się do powstawania stresu. Nasze ciało i umysł nie są przystosowane do tempa życia, jakie im fundujemy. Wcale nie jesteśmy „multitaskowi” jak nam się często wydaje. Mózg dorosłego człowieka ma swoje ograniczenia. Kiedy wykonujemy kilka rzeczy naraz, przełączamy uwagę z jednego zadania na drugie. Tracimy przy tym energię na zmianę. Specjaliści uważają, że przełączanie się między zadaniami może powodować nawet 40% utratę wydajności. Mózg może kontrolować maksymalnie dwie złożone czynności naraz, ze względu na dwie półkule. Kluczowa, jeśli chodzi o zarządzanie zadaniami, jest kora przedczołowa.  

„Ludzie nie potrafią wykonywać wielu zadań jednocześnie, a kiedy ludzie mówią, że potrafią, łudzą się”.
Profesor neurologi Earl Miller

Nie samą pracą człowiek żyje

Naturalną potrzebą człowieka jest wewnętrzna równowaga i pozytywne emocje. Pamiętaj, że Twoje życie nie składa się tylko z pracy i obowiązków, nawet jeśli to lubisz. Zawsze będzie „coś do zrobienia”. Redukcja stresu jest bardzo ważnym elementem równowagi. 

Relaks jest czasem przejścia do stanu równowagi i umiejętności pozostania w nim.  Jest jednym z najskuteczniejszych sposobów, by zregenerować siły. Pozwala znacznie zredukować stres i pomaga w usuwaniu jego przyczyn. 

Sposoby redukcji napięcia

Jeśli masz napięcie emocjonalne, długotrwały stres, a Twój odpoczynek jest mało efektywny, aby zredukować napięcie w ciele spróbuj

  1. Wprowadź świadomy oddech
  2. Z pełną świadomością rozluźniaj mięśnie
  3. Świadomie wykonuj powolne ruchy, koncentrując się na ruchu
  4. Ze świadomością używaj zmysłów – świadomie widzenie, słuchanie, dotykanie, smakowanie
  5. Świadomie obserwuj myśli, nie przywiązując się do nich
  6. Zastosuj technikę opukiwania 

Zapoznaj się z techniką opukiwania pomocną w redukcji stresu. Przejdź do artykułu

Nasze zmysły i nasz mózg są nieustannie nastawione na odbieranie bodźców i impulsów. Poprzez skierowanie uwagi na oddech, obserwację myśli, czy świadomie odbieranie bodźców, zamiast przetwarzać informację, umożliwiamy naszemu organizmowi odpoczynek. 

Wszystkie układy w organizmie są zależne od siebie. Jeśli jedna funkcja ulegnie zmianie, zareaguje cały system. Możemy wykorzystać tą sytuację do redukcji stresu. Świadome rozluźnienie napięcia określonej części ciała daje efekt rozluźnienia całego organizmu. Efekt zostaje spotęgowany poprzez trening ciała. Badania wykazują, że systemy ruchowy, krążenia, pokarmowy i odpornościowy lepiej funkcjonują u osób praktykujących techniki relaksacyjne. Niech redukcja stresu stanie się Twoją dobrą praktyką.

Zacznij już dziś

Styl życia, odżywianie, a także obieranie świata mają ogromny wpływ na to, jak radzimy sobie ze stresem.  Dlatego stworzyłam unikalny, holistyczny program Indywidualny Kod Równowagi, w którym uczę, jak odzyskać równowagę. Mogę pomóc Ci wejść na właściwą drogę. Zapoznaj się ze szczegółami.

Podziel się tym wpisem na
Wróć

Może Ciebie również zainteresować:

Justyna Salamonowicz-Gustaw

Nazywam się
Justyna Salamonowicz-Gustaw.

Holistka - dietetyk, coach, trener biznesu, socjolog, instruktor jogi i relaksacji. Odbyła ponad 2000 godzin konsultacji z klientami. Specjalizuje się w chorobie Hashimoto, hormonach, healthy aiging, redukcji stresu i dobrostanie. Prowadzi konsultacje, kursy, wykłady i warsztaty, a wszystko w nurcie medycyny stylu życia i medycyny integralnej..  Jest konsultantką merytoryczną książek o zdrowym stylu życia i odżywianiu. Stworzyła metodę Kod Równowagi, w oparciu o którą tworzy swoje usługi i produkty. Dzieli się wiedzą, doświadczeniem i narzędziami gromadzonymi latami, które  pomagają poprawić stan zdrowia i samopoczucie oraz uczą żyć uważnie i w równowadze.

Poznaj mnie lepiej
Twój koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0