Diets

Forget the typical diets. They are not working. We are of different ages, everyone has a different metabolism, a set of genes or disease predisposition. I will teach you how to be your diet, what you serve, and what is not for you. I will show you what is real food. I will help align hormones, improve blood results, feel good and achieve optimal weight. I have programs for men, women, develop a diet in some diseases (autoimmune diseases, cardiovascular, renal, celiac disease, food intolerances), vegetarian diet, Paleo and Autoimmune Protocol (AIP). Meet your individual code Balance. Come for a consultation.

(PL) Czy powinniśmy jeść ryby? 22.03.2019

(PL) Ryby stanowią dobre źródło białka i często stanowią alternatywę dla osób unikających jedzenia mięsa pochodzącego od ssaków. Tłuste ryby morskie są też źródłem kwasów Omega 3. Jednak ryby akumulują dużo zanieczyszczeń groźnych dla zdrowia. Jaki mamy wybór?

(PL) Certyfikat jakości ZnanyLekrz.pl 5 gwizdek na 5 możliwych 28.02.2019

(PL) Certyfikat jakości ZnanyLekarz.pl 2018, który został przyznany Justynie Salamonowicz-Gustaw. Dietetyk tarczycy i Hashimoto. 5 gwiazdek na 5 możliwych.

(PL) Ciasto dyniowe z dyniowym kremem z nutką pomarańczy 24.02.2019

(PL) Dyniowe ciasto z dyniowym kremem. Bez pszenicy, glutenu i mleka. Ma zapach i smak pomarańczy.

(PL) „Kochanie, nie dzisiaj”.  Co zrobić kiedy nie ma “na to” ochoty 22.02.2019

(PL) Często kobiety z niedoczynnością i Hashimoto skarżą się, że nie mają "na to" ochoty. Winne mogą być problemy związane z tarczycą, ale to nie są wszystkie przyczyny. Odpowiedni styl życia, dieta, witaminy, adaptogeny i joga mogą pomóc.

Case study. My customer success – 10 kg less in weight, and a better life 16.01.2019

Case Study. My customer with Hashimoto's, who lost 10 kgs and improved her parameters and well-being. Changes on many fields. Inspiration and motivation.

8 Myths on Flat Belly 16.01.2019

Can you have a flat belly when having Hashimoto's, hypothyroidism, insulin resistance or are over 30? What are the myths around that?

(PL) Łatwe pierniczki bezglutenowe 18.12.2018

(PL) Bezglutenowe, świąteczne pierniczki - łatwe i pyszne.

(PL) Ciasto “karmelove” na kruchym cieście bez glutenu i bez nabiału 10.02.2018

(PL) Tort na kruchym bezglutenowym cieście z masą daktylową o smaku karmelu, w polewie czekoladowej. Słodki, sycący, idealny na walentynkowy wieczór lub wyjątkowy deser. Nie zawiera mleka. Idealny dla wegan i osób na diecie eliminacyjnej.

(PL) Postanowienia noworoczne związane ze zdrowiem – jak je osiągnąć? 01.01.2018

(PL) Jak wyznaczać cele zdrowotne i jak je osiągnąć w Nowym Roku. Zamień postanowienia na cele! Bądz zdrowa w Nowym Roku. Co to jest cel SMART.

(PL) Makowiec japoński – bez ciasta 23.12.2017

(PL) Makowiec japoński - bez glutenu, bez jajek i nabiału, z jabłkami. Zdrowie ciasto idealne na diecie w nietolerancjach. Wilgotny i słodki, z samego maku. Spokojnych Świąt!

(PL) Pyszna granola z kaszy gryczanej 02.11.2017

(PL) Pyszna granola z kaszy gryczanej - przeciwzapalna, chrupiąca i aromatyczna. Nie podnosi poziomu cukru we krwi. Z cynamonem, orzechami i kokosem.

(PL) Konferencja Diagnostyka Hashimoto 21.10.2017

(PL) Diagnostyka Hashimoto - o czym jeszcze warto wiedzieć. Przyczyny, normy, dieta, terapie.

(PL) Protokół Hasimoto – wywiad z dr Izabellą Wentz 15.10.2017

(PL) Rozmowa o Hashimoto z dr. Izabellą Wentz o tym czy trzeba brać suplementy i warto stosować protokół jodowy oraz dlaczego jej protokoły powinny działać?

(PL) Kwasy omega 3 czy naprawdę mają znaczenie 10.09.2017

(PL) Znaczenie kwasów Omega 3, źródła występowania, zapotrzebowanie, najnowsze badania.

(PL) IGENESIS – dlaczego nie mogę schudnąć? 14.08.2017

(PL) Geny warunkują nie tylko nasz wygląd zewnętrzny, ale również mają wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Geny odpowiadają za za przyswajanie i metabolizowanie składników odżywczych, neutralizację toksyn, skłonność do zachorowania na niektóre choroby, w tym celiakię, choroby metaboliczne czy neurodegradacyjne, a także skłonność do starzenia się. Każdy posiada swój unikalny zestaw genów czyli "instrukcję obsługi".

(PL) Ciasto czekoladowe z batatów – brownie w wersji wege i Paleo 05.07.2017

(PL) Brownie - czekoladowe ciasto z batatów w wersji Paleo i wege. Nie zawiera zbóż i jajek. Jest łatwe do zrobienia. Dobre przy nietolerancjach.

(PL) Bezglutenowe kokosanki o smaku waniliowo-cytrynowym 14.02.2017

(PL) Aromatyczne kokosanki bez glutenu i nabiału. Idealne jako deser lub przekąska. Dieta eliminacyjna, Hashimoto, odchudzanie. Kokos - afrodyzjak.

(PL) Masło klarowane – ghee, 8 powodów dlaczego powinno być obecne w zdrowej diecie? 17.09.2016

(PL) 8 właściwości masła klarowanego - ghee. Dlaczego jest niezbędne w zdrowej diecie i jak je zrobić w domu?

(PL) Ciasto marchewkowo-gryczane – bez gluten, bez mleka i bez jajek 05.08.2016

(PL) Ciasto marchewkowo-gryczane w diecie eliminacyjnej, chorobach autoimmunologicznych, bez pszenicy, dobre węglowodany, dobre tłuszcze.

Karczochy po włosku. Przepis mojej przyjaciółki. 30.04.2015

(PL) Karczochy po włosku. Zdrowe, odżywcze warzywo. Dieta paleo. Dieta anty aging. Dieta w Hashimoto.

Spotkanie koła chorych na Hashimoto – jaka dieta? 06.03.2015

(PL) Zaproszenie na spotkanie. Poruszane tematy: Jaka dieta jest dobra w chorobie Hashimoto, oraz Hashimoto z pkt widzenia lekarza internisty endokrynologa.

Wzmacniająca i regenerująca potrawa z ryżu – skuteczne oczyszczenie i odżywienie – alternatywa dla rosołu. 25.01.2015

(PL) Wzmacniająca, regenerująca, lekkostrawna potrawa z ryżu. Oczyszcza, odżywia - jest alternatywą dla rosołu.

Detoks i oczyszczające smoothie cytrusowo-imbirowe. 04.01.2015

(PL) Postanowienia noworoczne, jak myć owoce i warzywa, detoks i odżywienie w jednym przepisie, dobre w Hashimoto.

Orzechowe bezglutenowe babeczki z masą makową. 30.11.2014

(PL) Kiedy temperatura spada poniżej zera, a w centrach handlowych z megafonów rozlega się Jingle Bells na przemian z We Wish You a Merry Christmas, mam ochotę...

Gnocchi – niezwykłe kluski z batatów z sosem szpinakowym. 17.11.2014

(PL) Mój mąż uwielbia pasty. Zna wszystkie rodzaje i zawsze ma na nie ochotę. W domu jemy bezglutenowo, bezmlecznie i ograniczamy ziemniaki, dlatego mój...

Bezglutenowe ciasto dyniowe z żurawinami. 14.09.2014

(PL) Jestem łasuchem. Lubię zjeść czasami kawałek domowego ciasta. Moja Mama zawsze piekła ciasto w sobotę. Zapach wypastowanych podłóg mieszał się wtedy z aromatem wanilii, skórki cytrynowej, czasem drożdży.

Prosty (prawie) angielski obiad – łosoś w werbenie. 01.08.2014

(PL) Ostatnio porządkowałam zdjęcia z mojej ubiegłorocznej wyprawy do Londynu. Lubię to wielokulturowe miasto, pełne kolorów i smaków. Nawet tam są miejsca, gdzie można poczuć ducha slow life.

Nie spiesz się. Pozwól urosnąć sałacie, a potem zjedz ją powoli. 21.07.2014

(PL) Ekologiczne warzywa, dlaczego to warzywne. Co zawiera sałata. Chemia w jedzeniu.

Lekkostrawny śniadaniowy koktajl z jarmużem 15.07.2014

(PL) Na lekkie letnie śniadanie proponuję prosty, sycący i bardzo zdrowy koktajl z jarmużu, liści botwinki, awokado, truskawek i jabłek z imbirową nutą. Zanim pozwolicie się opętać zielonym szaleństwem, pamiętajcie, że zielone warzywa są podatne na szkodliwe działanie tradycyjnych upraw.

Chrupiąca zdrowa panierka z pestek i siemienia lnianego 10.07.2014

(PL) Wspaniale i bardzo polsko smakuje ugotowany kalafior czy młoda żółta fasolka z podsmażoną bułką tartą. Panierowane kwiaty cukinii mają włoską nutę i też smakują wybornie. Ale co zrobić, gdy nie jemy glutenu?

Kokosowy pudding chia z kwaskową nutą 22.06.2014

(PL) Czasami, będąc na swojej eliminacyjnej diecie, brakuje mi smaków dzieciństwa. Kiedy byłam mała, podglądałam często mamę krzątającą się w kuchni. Na moje prośby wyczarowywała mleczne desery pachnące wanilią.

Sezon ogórkowy w pełni 18.06.2014

(PL) Ogórek należy do najbardziej popularnych warzyw na świecie. Pochodzi z Indii, gdzie był uprawiany już ponad 3 000 lat temu.

A na deser – maniok 30.05.2014

(PL) Na poprawę nastroju polecam kolorową przekąskę na bazie manioku, czekoladowo - truskawkową lub z zielonej herbaty! Kakao zaliczane do superfoods jest jednym z najbardziej kompletnych produktów.

Gra w zielone 14.05.2014

(PL) Garść rukoli, garć roszponki, duża pomarańcza i kilka listków pietruszki z okiennego ogródka - razem to duża dawka witaminy C, która, jak wiadomo, jest silnym antyoksydantem - chroni więc przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, nadtlenków lipidowych oraz innych związków toksycznych.

Szarlotka w wersji jaglanej 04.05.2014

(PL) Kasza jaglana stanowi bardzo dobre źródło energii. Zawiera 10% białka i krzemionkę, która ma leczniczy wpływ na stawy, korzystnie wpływa na wyglad skóry i paznokci.