Jak stymulować umysł na 5 sposobów, aby był elastyczny - Kod Równowagi

Blog

Jak stymulować umysł na 5 sposobów, aby był elastyczny

12.10.2020

Gdyby miało być inaczej, byłoby inaczej. Życie bywa trudne. Czasami szukamy wytłumaczenia dlaczego nas „to” spotyka – trudne doświadczenia jak choroby, złożone relacje, kłopoty w domu czy w pracy. Często szukamy winnych. Z tego artykułu dowiesz się, jak sobie z tym radzić w trudnych sytuacjach i czym jest elastyczny umysł.

Elastyczny umysł

Czego uczy nas Dahlajlama? Przyjęcie innego punktu widzenia. Pielęgnując elastyczny umysł potrafimy obejrzeć problemy z innej perspektywy. Nieelestyczny umysł jest przywiązany do swoich przekonań i wyobrażeń, które pomagają mu żyć w świecie komfortu. Inny obrót spraw, niż zakładaliśmy, powoduje frustrację, gniew, wypieranie, szukanie winnych, a nawet depresję. 

Sens życia

Życia nie da się w 100% rozplanować i rozpisać na cele i harmonogramy. Nawet jeśli mamy idealnie zorganizowane życie, zawsze może wydarzyć się coś, co zburzy nasz misterny plan. Ja jednak wierzę, że wszystko dzieje się po coś. Aby znaleźć odpowiedz po co, trzeba być otwartym na przyjrzenie się nowej sytuacji z innej perspektywy. 

5 sposobów, aby ćwiczyć elastyczny umysł

Kiedy pojawią się trudne sytuacje, skrajne emocje, słabość ciała albo niemoc postaraj się się ćwiczyć elastyczny umysł. Zacznij od tego:

  1. Nie trzymaj się kurczowo wyobrażeń o swoim życiu. Zmiany nie będą w perpektywie czasu złe, jeśli je dzisiaj zaakceptujesz 
  2. Bądź otwarty na dziejące się rzeczy. Przyjmij je takie jakie są. Pozbądź się życzeniowości w stosunku do otaczającego świata. Chcesz, aby zawsze świeciło słońce, mleczna czekolada znanej marki była zdrowa, a polityka przejrzysta i służąca dobru wszystkich – to utopia. Przyjmij to co jest. 
  3. Spróbuj technikę coachingową polegającą na „wejściu w czyjeś buty”
  4. Przyjrzyj się co nowa sytuacja mówi o Tobie. Gdzie jesteś? Kim jesteś? Co masz? Co może Ci pomóc? Co Ci przeszkadza?
  5. Stań na macie, jeśli możesz i weź kilka głębokich oddechów. Wycisz ciało i umysł. Bądź obecny w danej chwili. Zrelaksuj się.

Umów się na sesję coachingową i wejdź w czyjeś buty lub sesję relaksacji. 

Podziel się tym wpisem na
Wróć

Może Ciebie również zainteresować:

Justyna Salamonowicz-Gustaw

Nazywam się
Justyna Salamonowicz-Gustaw.

Holistka - dietetyk, coach, trener biznesu, socjolog, instruktor jogi i relaksacji. Odbyła ponad 2000 godzin konsultacji z klientami. Specjalizuje się w chorobie Hashimoto, hormonach, healthy aiging, redukcji stresu i dobrostanie. Prowadzi konsultacje, kursy, wykłady i warsztaty, a wszystko w nurcie medycyny stylu życia i medycyny integralnej..  Jest konsultantką merytoryczną książek o zdrowym stylu życia i odżywianiu. Stworzyła metodę Kod Równowagi, w oparciu o którą tworzy swoje usługi i produkty. Dzieli się wiedzą, doświadczeniem i narzędziami gromadzonymi latami, które  pomagają poprawić stan zdrowia i samopoczucie oraz uczą żyć uważnie i w równowadze.

Poznaj mnie lepiej
Twój koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0