8 mitów dotyczących płaskiego brzucha - Kod Równowagi

Blog

8 mitów dotyczących płaskiego brzucha

26.11.2020

Płaski brzuch przy Hashimoto, niedoczynności tarczycy, insulinooporności jest wyzwaniem dla wielu osób. Moja klientka Pani Basia, zaczęła chudnąć, dopiero na diecie 2000 kcal. Przeczytaj jakie krążą mity na ten temat?

MIT 1 – Przy niedoczynności tarczycy i Hashimoto nie można mieć szczupłej sylwetki

Hormony tarczycy mają wpływ na metabolizm i mogą powodować wahania wagi. U niektórych osób z niedoczynnością tarczycy i niewyregulowanymi hormonami może czasami wystąpić przyrost wagi, jednak jest on nieduży (około 2,5-5 kg). Masywny przyrost wagi ciała spowodowany Tylka niedoczynnością tarczycy występuje rzadko. Zazwyczaj powodem jest insulinooporności lub inne zaburzenia zdrowotne lub niewłaściwe nawyki żywieniowe. Dawkę i dobór hormonów powinien ustalić lekarz. Zbyt mała lub zbyt duża dawka może prowadzić do negatywnych konsekwencji zdrowotnych. Przy dobrze ustawionych hormonach można cieszyć się smukłą figurą.

MIT 2 – Ćwiczenia fizyczne muszą być bardzo intensywne

Nie trzeba ćwiczyć bardzo intensywnie, przemęczać się godzinami na siłowni, ani biegać maratonów. Wysiłek powinien być dopasowany do osoby i powinien sprawiać przyjemność. Czasami wystarczą odpowiednio dopasowane ćwiczenia jogi  i systematyczność, aby brzuch stał się bardziej płaski, a mięśnie bardziej widoczne. Ja ćwiczę zrównoważoną jogę 🙂

MIT 3 – Można zredukować tkankę tłuszczową wyłącznie na brzuchu

Wykonywanie codziennie brzuszków, nie spowoduje pojawiania się „sześciopaka”, jeśli masz nadwagę. Celowane ćwiczenia mięśni brzucha wzmocnią go, ale jeśli jest zbyt duża tkanka tłuszczowa w tej okolicy bez zastosowania odpowiedniej diety, trudno spodziewać się rezultatów.

MIT 4 – Tylko duża liczba powtórzeń zapewni rezultaty

Ćwiczenia oporowe czy powolny trening jogowy mogą być równie skuteczne, jeśli będą wykonywane precyzyjnie i z uważnością na oddech.

MIT 5 – Dieta nie jest potrzebna, wystarczy sam trening

Sam wysiłek fizyczny, nawet idealnie dopasowany, nie wystarczy. Przy „śmieciowym” jedzeniu trudno marzyć o pięknej sylwetce. Odpowiedni dla danej osoby sposób żywienia plus ćwiczenia mogą pomóc w osiągnięciu celu.

MIT 6 – Tylko niskoenergetyczne diety się sprawdzają

Niskoenergetyczne diety (1000 – 1200 kcal) mogą się nie sprawdzić w dążeniu do płaskiego brzucha. Niejednokrotnie po skończeniu takiej diety pojawia się efekt jojo, a wtedy tłuszcz bardzo chętnie pojawia się jako „oponka”. Dieta, zwłaszcza u osób z chorobami tarczycy nie powinna być niedoborowa, gdyż to może powodować pogorszenie stanu zdrowia. Sposób żywienia należy dopasować do wagi, sposobu życia, aktywności i chorób. Moja klientka Pani Basia, zaczęła chudnąć, dopiero na diecie 2000 kcal. Na początku miała barierę psychiczną, aby jeść tak kalorycznie, ale pierwsze rezultaty zachęciły ją do dalszej pracy nad sobą. Efekt utrzymuję się.

MIT 7 – Konieczne są suplementy diety

Nie trzeba wspomagać się specjalnymi suplementami! Termogeniki i inne cudowne wynalazki są przeznaczone dla sportowców, a dla amatorów, mogą być nieodpowiednie.

MIT 8 – jeśli mam 40, 50, 60 lat to już nie schudnę

Jest prawdą, że z wiekiem metabolizm obniża się. Dlatego dieta i ruch powinny być dobrane dla danej osoby. Popularyzowane przez młode osoby ćwiczenia i jadłospis może się nie sprawdzić. Jeśli jednak zostanie wprowadzona aktywność i sposób żywienia dedykowany grupie wiekowej, z uwzględnieniem możliwości zdrowotnych, czasowych i potrzeb, można poprawić wygląd w każdym wieku.

Od czego zacząć

postaw sobie realne cele
nie podążaj za ideałem – ideały nie istnieją

A jeśli płaski brzuch jest Twoim celem, to zacznij działać. Ustal realny plan działania w tym zakresie, poszukaj przyczyn dotychczasowych porażek, ustal właściwy jadłospis, wprowadzić odpowiedni ruch i nie szukaj wymówek.

Chcesz porozmawiać o tym ze specjalistą, umów się na konsultację.

Źródło:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30744621/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21804427/ 

Podziel się tym wpisem na
Wróć

Może Ciebie również zainteresować:

Justyna Salamonowicz-Gustaw

Nazywam się
Justyna Salamonowicz-Gustaw.

Dietetyk, coach, trener biznesu, instruktor jogi i relaksacji. Prowadzi szkolenia, wykłady i warsztaty z zakresu wellbeing. Odbyła ponad 2000 godzin konsultacji z klientami, jest konsultantką merytoryczną książek o zdrowym stylu życia i odżywianiu, prelegentką na wydarzeniach oraz autorką artykułów o tematyce Health ageing. Interesuje się holistycznym podejściem do zdrowia. Stworzyła metodę Kod Równowagi, w oparciu o którą pracuje z klientami podczas konsultacji oraz programu rozwojowego Indywidualny Kod Równowagi.

Poznaj mnie lepiej
Twój koszyk
Brak produktów w koszyku!
Kontynuuj zakupy
0